Woord van de maand – september 2024

Meer dan ooit is het tijd voor gebed, gezamenlijk gebed als gemeente. Er is een geestelijke oorlog gaande en die kan alleen bestreden worden met geestelijke wapens. Persoonlijk gebed is belangrijk, er is een belofte in Gods woord; ‘het gebed van een rechtvaardige vermag veel
omdat er kracht aan verleend wordt.(Jacobus 5:16).
Het geheim van de eerste gemeente in Handelingen was gebed, eenparig gezamenlijk gebed. (Handelingen 1:14) En ze bleven volharden=volhouden of uithouden. Dat betekent doorgaan ondanks moeilijkheden en weerstand (Handelingen 2:42).

Het woord volharden komt veel voor in het N.T. Ik neem er enkele; Romeinen 5:3dat de verdrukking volharding uitwerkt en de volharding beproefdheid’.
Efeziërs 6:18En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen’.
Hebreën 12:1met volharding de wedloop lopen, die voor ons ligt’.
Omdat veel christenen niet volhardend zijn in gebed, ontvangen ze niet waarvoor ze bidden. We moeten onwankelbaar vasthouden aan de hoop die Gods beloften geeft, want als we de hoop blijven belijden en zaaien in ons hart produceren we geloof. Hebreën 11:1.

Ik geloof in een biddende kerk, die opstaat en haar plaats inneemt, om te strijden in volharding. We hebben vele beloften in Gods woord en profetische woorden gekregen door de jaren heen. Het is Gods wil dat we ze in bezit gaan nemen, in geloof en volharding. God is getrouw aan Zijn woord. ‘Want geen woord wat van God komt zal krachteloos wezenLucas 1:37.

Sluit je aan bij het leger van bidders, bezoek de bidstond en leer te bidden in geloof en volharding.

Wees gezegend in Jezus Naam!

Pastor Theodoor Verkuil